Monday, May 28, 2012

Terbaru..

Seadanya Kamu
Mr Right Buat Ann
Nah Untuk Awak    
Hello,
Terima kasih kepada Jemari Seni. Ni kira batch yang kedua novel-novel  guna boucer hari tu.Suka sangat and thanks again JS.Dapat 3 tapi baru baca dua :)

Mr Right Buat Ann
Mula-mula baca tu agak geram jugalah dengan watak Hanif yang tidak pernah mengambil kira perasaan Ann sedangkan Ann sudah lama menunggu Hanif melamar dirinya.Usia pun sudah menginjak ke angka 3.Suka sangat bila Ann mengambil tindakan dengan cara tidak mengendahkan Hanif dan cuba melupakan Hanif, padan muka Hanif. Ingat Ann tu hanya tempat dia berkongsi rasa sekiranya jiwanya berserabut ataupun teman ketawa tika dia memerlukan penenang jiwa?Tapi Arman Faiz best walaupun macam tidak puas mengenali Arman Faiz melalui perkongsian penulis. Rasa macam tak cukup jer...Tapi Tuan Haji Kamil boleh pulak saya cukup kenali hehhe. Lalu siapa Mr Right Ann?

Nah Untuk Awak
Saya suka membaca novel ni macam saya suka baca A.K Ikhlas oleh penulis.Najiha gadis yang dilihat cukup sempurna pada pandangan mata tetapi tidak pernah lari dari dugaan demi dugaan.
1. Teman lelaki yang telah dikenali selama bertahun bertunang dengan 'best friend' Najiha sendiri. Siapa yang tidak kecewa dan merana.
2. Fahri muncul menawarkan cinta untuk mengubat duka Najiha.
3. Disaat hati sedang mula melupakan pengkhianatan Ilham & Dian, Babah tercinta pula meninggalkan dia pergi sebatang kara tetapi sempat berpesan agar Eid boleh menjaga Najiha selepas ketiadaannya. Eid yang tidak pernah tidak berlawan kata dengan Najiha sekiranya bertemu muka.
4. Disaat sedikit kasih sudah mula tertumpah kepada Eid,ada pula salah faham yang melanda hubungan mereka.

Tapi part paling best apabila Fahri terkantoi dengan Najiha. Padan muka dia,suka-suka jer menabur kata bermanis muka sedangkan ada agenda yang lebih penting disebalik usaha dia beria memenangi hati Najiha.Hahahaa....

Sesungguhnya apa yang berlaku dalam hidup Najiha telah berjaya menjadikan dia seorang yang ingin dan berusaha berubah ke arah menjadi yang lebih baik dari sebelumnya.

Tapi rasanya saya belum puas mengenali watak Eid.Mamat yang sentiasa berjaya mehapuskan kadar kesabaran seorang Najiha.

Ok..buat yang belum mendapatkan novel ni boleh dapatkan terus dari Jemari Seni. Free lagi shipping kalau beli 2 buah atau lebih novel umum...untuk Seadanya Kamu..lepas baca kalau sempat saya akan kongsikan. .
http://loveLovely.flashwidgetz.com

No comments:

Post a Comment