Wednesday, May 9, 2012

Cinta Perisa Dia


Penulis: Lynn Dayana
Halaman: 480
 

Salam, novel ketiga penulis yang saya dah baca. Ketiga-tiganya pun best.Saya suka novel ini hehhee...walaupun mungkin kita macam tengok 'The Bachelor' kat tv atau menonton  program realiti kat tv. Sebabnya watak hero dalam novel ni seorang penyanyi yang hot, hensem dan belum lagi menemui 'the other half' walaupun kalau ikut umur Hadif Imran memang sudah layak untuk berkahwin.Sehinggalah bonda tercinta membuat program realiti 'mencari menantu' untuk Hadif Imaran. Tak kisahlah kalau cara bondanya Hadif  mencari menantu sampai kena masuk tv tapi cara penulis sampaikan memang menarik.Tak bosan membaca kerana kita akan dikejutkan dengan sesuatu yang sentiasa diluar jangkaan kita.Tambah ada Ayumi yang penuh rahsia dan unsur suspen ketika Ayumi dicolek.Memang sengaja saya tidak mencuri 'tengok' bahagian helaian akhir novel ni..hahah, tahniah untuk diri sendiri.
Eh...siapa yang menjadi juara program mencari menantu bonda? Yang pasti bukan Ayumi yang menjadi juara kerana seawalnya dia memang tidak berniat mengikuti program tersebut. Semuanya gara-gara sahabatnya Mala.Namun adakah cinta perisa 'Intan Zarifah' yang menang program 'Mencari Menantu' yang dicari oleh Hadif Imran sedangkan semua peminat diluar sana memberikan pandangan yang positif  kalau Intan yang menjadi piihan.Tidak mungkin Ayumi yang terang-terangan menolak Hadif. Semuanya terjawab dalam Cinta Perisa Dia.
Bagi saya novel ini sebuah novel yang fresh dan santai dibaca tetapi tidak mengabaikan perasaan tertanya-tanya pembaca. Tahniah!

No comments:

Post a Comment