Wednesday, April 2, 2014

Kahwin Dengan Saya - KDS

Salam untuk yang singgah. Ya, anda semua yang sudi menjenguk. 
Sedar dah 6 bln rasanya tak update apa2 novel. Orang lain sibuk, saya pun tak kurang sibuknya juga. Tapi sesibuk mana pun saya masih lagi baca beberapa buah novel dlm 6 bulan ni hehehee. Macam tetap kena baca juga, at least sebuah novel sebulan.Cuma masa utk berkongsi di sini, jarang sekali ada.
Hari ni nak kongsi sikit KDS yg baru saya habiskan semalam. Huhuu..tak ku sangka, menangis 
( wpun bkn tahap nangis sampai tergolek tapi ada lah 2- 3 kali sapu air mata heehe)jugak bila baca bab- bab terakhir tu.
Oh ya, ni special order dr penulis sebab tu siap dpt 2 keychains yg sgt cute. Terima kasih...

Balik kepada kisah Qara & Haq. Sangat suka dengan watak Haq, ( cuma sayang saya tak dpt nak bayangkan muka Haq tu mcm sapa ) dan sangat simpati dengan watak Qara.Tapi bila difikirkan semula, walaupun dilayan dengan teruk oleh ibu mertua ditambah pula dengan mulut jahat Datin & Datuk + Elma, Qara masih sgt beruntung memiliki suami yg sgt penyayang seperti Haq dan best friends spt Dhia & Akid.Tp yang tak dpt diterima bila Dhia tiba2 berubah sikap terhadap Qara. Rasa tak percaya pun ada, malah bertambah sakit hati apabila Dhia antara penyebab pergolakan rumahtangga Qara & Haq.Rasa nak ketuk jer Dhia masa tu. Nasib baik Aqid sentiasa best heheh

Bagi saya kisah kali ini sangat best.Ya kasih sayang itu tidak akan luak walau dikongsi bersama, malah akan bertambah. Kisah kali ini juga berjaya membuatkan saya menangis bersama. Bukan saja menangis bersama Qara, malah saya turut menangis bersama Haq apabila dia sedar kesilapan yg telah dia lakukan terhadap Qara, apabila dia sedar juga tidak akan ada yg lain dapat mengantikan tempat Qara sebagai isterinya. Ada juga seorang ibu/ mertua yang beperangai seperti Hajah Yasirah yg mudah2 jer terima fitnah terhadap Qara bulat2.Membenci walau tiada sebab kebencian itu perlu wujud.Berprasangka tanpa pernah melihat bukti yang nyata.

Sayang sangat nak habiskan sb mcm tak cukup jer baca kisah Qara & Haq hehee.Tahniah kpd penulis, sebuah karya yang best sgt2 & karya yg mampu mengalirkan air mata pembaca berhati tegar  seperti saya.( Saya jarang menangis baca novel sebab biasanya saya dah tahu ending nya sebelum novel habis dibaca hehehe)

No comments:

Post a Comment